بیست و نهمین دوره مجمع بین المللی پزشکی کشور بلاروس در سال 2024 با حضور صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی تجهیزات پزشکی و حضور چند شرکت دانش بنیان ایرانی با حمایت این صندوق در تاریخ 4 الی 7 اردیبهشت ماه برگزار شد.

افتتاحیه مجمع نیز با حضور مقامات عالی رتبه بلاروس برگزار شد:

🔹ایگور ویکتوروویچ پتریشنکو معاون نخست وزیر جمهوری بلاروس؛
🔹وزیر بهداشت جمهوری بلاروس الکساندر والریویچ خوژایف؛
🔹رئیس کمیسیون دائمی سلامت، فرهنگ بدنی، خانواده و سیاست جوانان مجلس نمایندگان مجلس ملی جمهوری بلاروس والری آناتولیویچ مالاسکو؛
🔹نماینده تجاری فدراسیون روسیه در جمهوری بلاروس یوری واسیلیویچ زولوتارف؛
🔹مدیر نمایشگاه "فناوری و ارتباطات" گریگوری گریگوریویچ بوندارف.
🔹ایگور پتریشنکو معاون نخست وزیر

در این رویداد به وضوح دیده شد که چگونه سیستم مراقبت های بهداشتی کشور ما در حال توسعه است و چگونه فن آوری ها و شیوه های پیشرفته بین المللی لازم برای ارائه مراقبت های پزشکی با کیفیت و واجد شرایط معرفی می شوند.

بازدید هیات تخصصی سازندگان تجهیزات پزشکی ایران از پارک صنعتی "سنگ بزرگ" در بلاروس

در حاشیه برپایی پاویون جمهوری اسلامی ایران به مدیریت صندوق تجهیزات پزشکی ایران در نمایشگاه سلامت و پزشکی بلاروس، باهماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و دفتر رایزنی بازرگانی در بلاروس هیاتی تخصصی از مدیران حوزه تولید تجهیزات پزشکی ایران، ضمن بازدید از پارک صنعتی "سنگ بزرگ" با معاون اول رئیس پارک صنعتی بلاروس آقای پیوتر یاکیموف، ملاقات و توانمندیهای خود در زمینه صادرات محصولات دانش بنیان را معرفی نمودند. لازم به توضیح است باتوجه به تمرکز فعالیت پارک صنعتی بلاروس بر روی حوزه های دانش بنیان و فن آورانه، در آذرماه سال ۱۴۰۲ تفاهم نامه ای فیمابین پارک فن آوری پردیس و پارک صنعتی"سنگ بزرگ" جهت توسعه همکاری‌های دو جانبه امضا شده است.